onsdag 18 februari 2009

Amen... Svenska dagsbladet är ju en svensk tidning

Yo man

Woho 1 månads praktik nu, känns as skönt och jag har inskaffat mig en ny hobby. Att sammla på kvitton. Våran skola vill att vi ska lägga ut pengar själva på mat i 2 månaders tid. Vi får max handla för 45 kr och du måste ha kvitto på allt. Jaha låt mig se, jag har inget jobb, jag får ingen inkomst, mina föräldrar har inte råd att köpa matlådor till dem själva så de gör matlåder varje dag. Tror ni då att de kommer ha råd att punga ut 1800 för mat i 2 månader till mig? Skulle inte tro de, menar lever man snålt måste man handla billigt. Så därför har jag snackat med redigerarna och de andra på redaktionen så jag maffe patric och jocke ska få deras kvitton.

På så vis, haha visst visst låter som vi hustlar, men va fan, på så vis får vi våran ersättning + kunna äta billigt! ^^

Men men, på fredag ska det va fest på redaktionen. Vi ska fira att allt är färdig inspelat. Alla kommer att komma förutom Harald som åkt tillbaka till Kalmar. Tråkigt, oerhört trevlig kille!
Haha och så kommer Bea.... åh hon e för go, precis fyllt 18 och aldrig festat eller drukigt ordentligt sa hon lite blygsamt till Zandra ; Kan du visa hur man dricker på Fredag? Så jäävla gullig^^.

Hela dagen idag har varit as flummig. Började imorse, upp klockan 9, laga mat, dra till skolan, missa lektionen, snacka me killarna, Nille drog lite n-skämt, åkte me Isaac och Mattias till Dennis praktik, åke me dom till min praktik sen, en as seg Johan spela agerade pigg och possitiv för mina lärare, tårar och sätta mat i halsen vid middagen, och citat och youtube resten av kvällen.

Haha och citaten under kvällen (bland annat) löd.

Mathilda - Som man raggar, får man ligga
Patric - Frihet är inte nått man får, frihet är nått man tar ändå utan att fråga
Jag - Livet är som en kontorsstol - det gäller att ha rätt inställning
och Bubblis - Vad sa Torsken till Hajen."Du, jag är pank" hihihi

Hahaha kolla denna bästa!

Inga kommentarer: