tisdag 7 april 2009

Underbara vänner

Yo man

Tove kommer du ihåg?
2003 när vi hade estetiks verksamhet - musik och jag satte mig brevid dig för att jag kom på att vi hade samma mentor? Kommer du ihåg när den där Karin skämde ut sig när hon skulle rappa andra vers, kommer du ihåg hur små vi var då?
Kommer du ihåg när vi färgade håret hemma hos dig? Spelade in töntiga filmer på oss när vi sjöng? Körde anden i glaset i gillestugan? Kommer du ihåg när vi hade våran första sommar? När vi låg på ängen i vårflodsparken och åt chips? Eller när vi kopierade ditt busskort så jag kunde åka till dig varje dag den sommaren? Kommer du ihåg när vi fick våran första kyss? Eller våran första fylla eller första gången vi smygrökte? Kommer du ihåg våra hemska bråk om absolut ingenting? Eller våra 3-4 timmars samtal om killar? Kommer du ihåg Zander och Patric? När de tog ut snuset för att kunna kyssa oss? Eller när jag cycklade i förväg till fältet och ringde dig senare och sa : Det är Elefanter här! Eller alla dom gångerna vi gått och gått, utforskat varenda del av enskede och vad som finns utanför. Eller när vi skaffade samma skåp? Kommer du ihåg när vi hittade på en musikal när vi var på indicka? Kommer du ihåg sommaren 2005? Den bästa sommaren, då vi grillade, vi söp varje dag, åkte moppe, va med alla härliga grabbar, hade kul varje dag... kommer du ihåg...när vi gick från rock till hiphop när vi blev några år äldre?

Fan Tove, du delar mitt liv med mig. Så mycket som vi gjort och det där är inte ens hälften, damn.

Inga kommentarer: